Někdy dobrá práce podle mínění střihače klienta šokuje… protože chtěl něco úplně jiného, má v hlavě úplně jiný obrázek. Výsledkem je, že klient je naštvaný, že to není podle jeho představ a odchází ve špatné náladě, a muže potom i napsat “hezkou recenzi”; střihač je naštvaný ještě více, že neudělal to, co se očekávalo.
Jak se takovým situacím vyhnout?
V tomto případě můžeme dát několik doporučení.
- Jdete-li do salonu poprvé, vezměte tam svého psa sami, nežádejte o to přátele nebo rodinu. Předávají vaše přání střihačovi ve zkreslené podobě, přesně tak, jak to pochopili oni.
- Prodiskutujte podrobně, jak má vypadat tlama, jaká je délka těla a tlapek a uveďte co nejvíce specifik. Například délka by neměla být vyšší než dlaň, jeden a půl centimetru atd.
- Ideální by bylo ukázat fotku povedeného účesu nebo ukázku z internetu, nebo najít něco podobné na webů salonu.
- Nestyďte se okamžitě říct, že něco není v pořádku, vždy můžete něco opravit, zvláště pokud je délka delší, než je žádoucí. Jak se říká, dlouhé není krátké, to není chyba, ne katastrofa, to se dá napravit.
- Nedoporučujeme pejska umývat před úpravou doma. Nikdy to nebude profesionální a kvalitní a vzhled střihu tím výrazně utrpí.
Tyto jednoduché kroky pomohou minimalizovat nedorozumění při stříhání. Všichni psi kadeřníci mají svůj styl a dva různí lidé nikdy nedají stejný účes. To není omluva, to je dané, ať se nám to líbí nebo ne.